На допомогу батькам

Вправи для роботи з дітками з розладами аутичного спектру (для батьків)

 

Вправа «Запам’ятай і напиши»

Мета: розвиток уваги, зосередженості, зорової пам’яті, удосконалення уміння працювати за інструкцією дорослого.

– Прочитай слова, які написані на листку паперу ( 5-8 слів ).

– Запам’ятай ці слова та місце їх розташування на аркуші.

– Напиши ті слова, які ти запам’ятав і у тому самому порядку в якому вони були розміщені на листку. Порівняй свою роботу зі зразком.

Вправа «Запам’ятай і намалюй»

Мета: розвиток уваги, зосередженості, зорової пам’яті, удосконалення уміння працювати за інструкцією дорослого.

– На листку А4 намалюйте кілька геометричних фігур (коло, трикутник, чотирикутник, прямокутник, овал). Покажіть дитині:

– Розглянь уважно, які геометричні фігури зображені на листку паперу (5-8 фігур). Запам’ятай їх. – Намалюй ті фігури, які ти запам’ятав.

Вправа «Будуємо будиночок» (дошкільний, молодший шкільний вік).

Мета: розвиток уваги, мислення, дрібної моторики рук.

– За допомогою конструктора (кубиків, мозаїки) «побудуй» будиночок для своїх друзів. – Скільки кімнат має будиночок? – Хто в ньому «живе»?

Вправа «Намалюй по крапочках» ( дошкільний, молодший шкільний вік)

Мета: розвиток дрібної моторики руки, сприймання, довільної уваги.

– Обведи малюнок по крапочках. Яке зображення у тебе вийшло? (малюнки простих геометричних фігур, тварин, рослин, з’єднання букв).

Вправа «Вирізання по контуру» ( дошкільний, молодший шкільний вік)

Мета: розвиток дрібної моторики руки, сприймання, довільної уваги.

– За допомогою ножиць, виріж зображення по контуру (смужку паперу, фігуру, малюнок). – Будь уважним, не поспішай.

 

 

 

Вправи для роботи з дітками з інтелектуальними порушеннями (для батьків)

 

Вправа «Назви 5 слів»

Мета: розвиток мислення, зосередженості, мовлення.

– Назви 5 імен хлопців. – Назви 5 імен дівчат.

– Назви 5 видів квітів. – Назви 5 видів дерев.

– Назви 5 видів фруктів/овочів.

Вправа «Злови слово»

Мета: розвиток концентрації, переключення уваги.

– Я зачитаю тобі слова, коли серед слів трапиться назва рослини, ти повинен плеснути в долоні – «зловити слово».

Варіанти слів: дорога, тигр, береза, літак, пшениця, троянда, змія, дуб, лялька, гриб, школа, шипшина, ромашка, рама, дім, машина, малина, тополя, потяг, мурашка, ваза, гвоздика, цвях, музей, гра, верба, горобець, каштан, пальма, намет, кіно, кенгуру, калина, хокей, місто, собака, волошка, глечик, молоко, тюльпан, гарбуз, ліс, ялинка, сосна, дорога, книга, музика, осика, балет, паркет, плющ, кульбаба.

Вправа «Запам’ятай і намалюй»

Мета: розвиток уваги, зосередженості, зорової пам’яті, удосконалення уміння працювати за інструкцією дорослого.

– На листку А4 намалюйте кілька геометричних фігур (коло, трикутник, чотирикутник, прямокутник, овал). Покажіть дитині:

– Розглянь уважно, які геометричні фігури зображені на листку паперу (5-8 фігур). Запам’ятай їх.

– Намалюй ті фігури, які ти запам’ятав.

Вправа «Намалюй по крапочках» ( дошкільний, молодший шкільний вік)

Мета: розвиток дрібної моторики руки, сприймання, довільної уваги.

– Обведи малюнок по крапочках. Яке зображення у тебе вийшло? (малюнки простих геометричних фігур, тварин, рослин).

Вправа «Штрихування» ( дошкільний, молодший шкільний вік)

Мета: розвиток дрібної моторики руки, сприймання, довільної уваги.

– На листку А4 намалюйте кілька геометричних фігур (коло, трикутник, чотирикутник, прямокутник, овал). Покажіть дитині:

– Назви, які фігури зображені на малюнку.

– Тобі потрібно заштрихувати ці фігури (горизонтальні/вертикальні, косі лінії).

Leave a Comment

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *