Протидія булінгу

ПЛАН ЗАХОДІВ

 ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ

В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Заходи Відповідальний Термін проведення
Для педагогічних працівників
1 Вивчення нормативно-правових актів із питань запобігання жорстокому поводження з учнів Адміністрація Вересень
2 Психологічна просвіта для вчителів «Основні види шкільного булінгу. Та як йому протидіяти?» Соціально-психологічна служба Вересень
3 Засідання педагогічної ради  «Про профілактику булінгу  в учнівському середовищі» Практичний психолог Швидка Л.С. Жовтень
4 Психолого-педагогічний семінар  «Створення позитивного психемоціоного клімату в шкільному колективі» Соціально-психологічна служба Жовтень
5 Місячник правового виховання під гаслом «16 днів проти насильства» Соціально-психологічна служба, класні керівники, вихователі Листопад
6 Круглий стіл «Система роботи класного керівника щодо профілактики жорстокого поводження в учнівському колективі» Заступник директора з НВР Гончаренко Т.М. Грудень
8 Педагогічні працівники Січень
9 Консультація педагогам «Шкільні конфлікти та способи їх розв’язання» Соціально-психологічна служба Лютий
10 МО вихователів  «Профілактика виникнення та подолання проявів булінгу в учнівському середовищі» Заступник директора з НВР Гончаренко Т.М. Березень
11 Поради психолога  «Як уникнути бар’єрів у педагогічному спілкуванні». Класифікація типів жорстокого поводження з дітьми Практичний психолог Швидка Л.С. Квітень
Для батьків
12 Батьківські збори «Сім’я – найзатишніше місце на землі». (виявлення сімей схильних до застосування насильства) Класні керівники Вересень
13 Вивчення умов проживання учнів, особливостей сімейного виховання Адміністрація

соціально-психологічна служба,  класні  керівники

Постійно

(за потреби)

14 Поновлення банку даних про учнів, які виховуються у функціонально неспроможних сім’ях, надання їм належної соціально-психологічної підтримки  й допомоги  Соціальний педагог Атаманенко Ю.В., класні керівники  Вересень
15 Індивідуальні бесіди з батьками «Об’єднаємо наші зусилля задля життя без насильства» Адміністрація, соціально-психологічна служба, класні керівники Жовтень
16 Психологічна просвіта для батьків « Жорстока поведінка: форма вияву, профілактика» Класні керівники Відповідно до планів роботи класних керівників
17 Поради для батьків «Безпечний Інтернет», «Як спілкуватися з власною дитиною» Соціально-психологічна служба, класні керівники Лютий
18 Інформація для батьків «Дитинство починається з любові», «Як навчитися довіряти власній дитині?» Соціально-психологічна служба Березень
Для учнів
20 Поновлення інформаційного стенду «Гаряча дитяча національна лінія з питань протидії булінгу» Соціальний педагог Атаманенко Ю.В., практичний психолог Швидка Л.С. Вересень
21 Моніторинг дослідження серед учнів щодо жорсткого поводження, шкідливих звичок  Соціально-психологічна служба, класні керівники Вересень
22 Вивчення психологічного мікроклімату в учнівських колективах Практичний психолог Швидка Л.С. Вересень
23 Індивідуальне консультування учнів для зниження психолого-емоційного напруження й надання допомоги у вирішенні конфлікту ( повторні консультації) Практичний психолог Швидка Л.С. Постійно

(за потреби)

24 Перегляд і обговорення кінофільмів, мультфільмів, телепередач, відео презентацій присвячених профілактиці жорстокості. Соціально-психологічна служба,  вихователі Постійно

 

25 Індивідуальна робота у класних колективах «Об’єднаймо наші зусилля, задля життя без насильства» Класні керівники, вихователі, соціально-психологічна служба   Постійно

 

26 Місячник превентивного виховання під гаслом «16 днів проти насильства» ЗДВР, Соціально-психологічна служба, Класні керівники Листопад
27 Ситуативні ігри «Я – конфлікт» Практичний психолог Швидка Л.С.  Грудень
28 Конкурс-виставка малюнків «Шкільному булінгу скажемо: «Ні!»» Вихователі 8-9 класів  Лютий
29 Година спілкування «Як будувати стосунки з однолітками. Взаєморозуміння – гарантія твоєї безпеки» Соціальний педагог Атаманенко Ю.В.  Березень
30 Тренінгове заняття в межах виховних годин «Формування позитивного образу «Я» і профілактика жорстокого поводження» Вихователі Листопад – лютий
31 Міні-тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» Вчитель інформатики Грудень
32 Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України», «Зупиніться!!! Моя історія про булінг і кібербулінг». Вихователі Протягом року
33 Консультативний пункт .

«Скринька довіри».

Постійно

 

 

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ (З ДОТРИМАННЯМ КОНФІДЕНЦІЙНОСТІ) ЗАЯВ ПРО ВИПАДОК БУЛІНГУ.

Учасники освітнього процесу подають заяву керівництву закладу освіти або його засновнику про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

                                                                        

Директору

                                                                         КЗ КОР «Мостищенська

                                                                         спеціальна школа І-ІІ ступенів»

                                                                         Василенко Н.Б.

                                                                         матері учня (учениці) ___ класу

                                                                               ПІП

 

ЗАЯВА

Доводжу до Вашого відома, що останнім часом мій син (донька) постійно зазнає морального та фізичного тиску з боку учнів (учня)___ класу ПІП. Прошу терміново розібратися в ситуації, що склалася.

 

Дата                                                                           Підпис

 

 

  • Керівник закладу освіти або його засновник розглядає заяву в день її подання та видає рішення про проведення розслідування.
  • Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.
  • Керівник закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування  створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого  та булера, керівник закладу та інші зацікавлені особи. для прийняття рішення  за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.
  • Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
  • Потерпілий чи його/її представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей.

 

 

 

ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ  НА ДОВЕДЕНІ  ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ, ПРИЧЕНИХ ДО БУЛІНКУ (ЦЬКУВАННЯ)

  • В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.
  • Виконується рішення та рекомендації комісії  з розгляду  випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
  • Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили  булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.
  • Керівником закладу освіти або уповноважені ним особи відповідно до Закону здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладі освіти.
  • Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.

 

 КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ

 

булiнг_1

булiнг_2

булiнг_3

булiнг_4

булiнг5

булiнг6

булiнг7

булiнг8

булiнг9

булiнг10