
Важко було відбудовувати країну, піднімати з руїн, важко було і обігріти дитячі зруйновані душі. Першим директором дитячого будинку була жінка – Хазанова Надія Мусіївна.Довгий час директором працював Кулаковський Борис Михайлович, талановитий педагог і господар. Багато сили, терпіння і здоров’я було вкладено у розбудову закладу.
Рік за роком зводились одна за одною будівлі: навчальний та спальний корпус, швейна майстерня, столярна майстерня, клуб, овочесховище на 60т та ін. Було збудовано будівель загальною площею 6066 м.кв. Матеріали і кошти на будівництво шукали самі. Працювали всі: від директора до учнів. Створювали будівельні бригади з учнів і вчителів. Власноруч виробляли цеглу-сирець. Майстрами були старшокласники. В столярній майстерні виготовляли двері, коробки, столи, віконні рами. В швейній майстерні шили все необхідне, за винятком верхнього зимового одягу.Виручало підсобне господарство. На землі (4,8 га) вирощували городину. Забезпечували себе необхідними овочами і фруктами на зиму, ще й мали прибуток. Вирощували кролів, індиків. У господарстві були павичі, цесарки та нутрії.
Поряд із будівництвом та господарством кипіла і культурно-масова робота. Дитячий хор налічував близько 60 вихованців, танцювальний – 25. Працювали гуртки: акробатичний, моделювання, вишивки, різьби по дереву, випилювання. Був і духовий оркестр. Жодне свято в селі не відбувалося без його супроводу. Діти та їх наставники були завжди бажаними артистами у сільському клубі.Рішенням виконавчого комітету Київської обласної Ради депутатів трудящих від 30 липня 1965 року №613 Мостищенській дитячий будинок було реорганізовано в Мостищенську допоміжну школу-інтернат.
Минає час… Змінюється та оновлюється держава, змінюються вимоги та потреби, змінюється школа і контингент.У 1991 р. школа-інтернат перейшла у нове приміщення бувшого табору праці та відпочинку від «Авіазаводу».На території площею 5 га, серед яблуневого саду, тепер знаходиться комунальний заклад Київської обласної ради «Мостищенська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів», де навчаються і виховуються діти з особливими освітніми потребами (з діагнозом розумова відсталість легкого та помірного ступенів, віком з 7 до 18 років. Головним завданням спеціальної школи-інтернату є забезпечення права дітей, які потребують корекції розумового розвитку, на здобуття певного освітнього рівня загальної середньої освіти шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу в комплексі з корекційно-розвитковою роботою, медичною реабілітацією; здійснення їх допрофесійної підготовки, формування соціально адаптованої особистості. У закладі проводяться корекційно-відновлювальні заняття з лікувальної фізкультури, розвитку мовлення, ритміки, соціально-побутового орієнтування, корекції первинних і вторинних порушень, розширення досвіду соціально-психологічної реабілітації та трудової адаптації.
Трудове навчання будується з урахуванням можливостей та інтересів учнів. З 4 по 7 класи учні опановують по одному профілю професійно-трудового навчання: дівчатка – швейну, хлопчики – столярну справу. З 8 класу дівчата крім швейної, а хлопці, крім столярної справ, починають вивчати будівельну справу й сільськогосподарську працю. З 9 касу дівчаткам вводиться вивчення української народної вишивки, а хлопцям – взуттєву справу. Після закінчення школи випускники отримують допрофесійну підготовку не з одного профілю трудового і професійного навчання, а з чотирьох:
дівчата – швея з пошиву білизни, легкого жіночого та
дитячого одягу; маляр-штукатур; працівник
сільського господарства; вишивальниця;
хлопці – столяр (деревообробне виробництво); маляр-
штукатур; працівник сільського господарства;
робітник з ремонту взуття.
Після закінчення навчального закладу діти за бажанням продовжують навчання в ПТУ, працевлаштовуються батьками за місцем проживання або знаходяться на утриманні батьків по інвалідності.
В школі працюють гуртки: танцювальний, вокальний, фольклорно-етнографічний, «Української вишивки», «Умілі руки». Вихователі вчать охочих дітей бісероплетінню, в’язанню гачком і спицями, ліпленню. Вміють вихованці виготовляти вироби з солоного тіста, природного матеріалу, паперу, ниток та іншого.Спортивно-масова робота включає зайнятість дітей в різних видах спорту: футбол, волейбол, настільний теніс, легка атлетика.
На сьогодні в школі-інтернаті працюють 34 педагоги. Мають вищу педагогічну освіту – 31 педагог, 2 – середню спеціальну, з них – 23 вчителів-дефектологів.Весь колектив працює над тим, щоб саме наша школа була тим місцем, де дитина з особливими освітніми потребами подолає труднощі, невпевненість, утвердиться як особистість, буде готовою дати собі раду, буде не гіршою, а частіше і кращою, серед інших.Вчителі й вихователі, допоміжний та технічний персонал радяться, думають, аналізують, сперечаються, як ще краще побудувати навчально-виховний процес, що змінити, а від чого відмовитися взагалі, щоб школа стала для дітей домівкою радості і надії, для батьків – домівкою спокою і впевненості, домівкою творчості – для вчителів і вихователів.